Новини України та Світу. Головні та останні новини — NV

Новини України та Світу. Головні та останні новини — NV

Відновлення, масштабування, експорт: як EU4Business і ГД ООН в Україні допомагають бізнесу зростати

Для багатьох українських компаній повномасштабне вторгнення стало переломним моментом: частина бізнесів була змушена зупинити роботу, втратила постачальників, клієнтів або навіть виробничі потужності.Водночас український бізнес демонструє витривалість, гнучкість і креативність: попри виклики та загрози, вже четвертий рік поспіль багато компаній продовжують працювати, зберігають робочі місця, масштабуються й запускають нові проєкти.

Ми поговорили з 12 підприємствами, яким вдалося вийти на новий рівень розвитку попри релокацію виробництва, фінансові ризики, обстріли та блекаути, завдяки грантовій програмі від EU4Business, що реалізується спільно з Глобальним договором ООН в Україні.

Програма міжнародної співпраці EU4Business стала одним із ключових інструментів підтримки українських підприємств в умовах кризових викликів — спочатку під час пандемії, а тепер і в період повномасштабної війни. Її мета — сприяти стійкості, відновленню та зростанню українських підприємств, а також їх інтеграції до європейських ринків.

Завдяки підтримці програми вже понад 20 тисяч українських підприємств отримали необхідну допомогу для адаптації до нових реалій. Це включає бізнес-консультації від профільних експертів, навчальні поїздки, тренінги, участь у міжнародних виставках, а також розвиток мікро-, малих і середніх підприємств (ММСП) у різних регіонах України.

Так, у травні 2024 року стартував набір на програму, яка надавала грантову та консультаційну підтримку для 12 малих та середніх підприємств із високим експортним та інноваційним потенціалом. Ця ініціатива від EU4Business має на меті підтримати бізнеси, які прагнуть виходити на міжнародні ринки, масштабувати свою діяльність і долати бар'єри на шляху до інноваційного розвитку.

Заявки приймали від компаній, які працюють у секторах переробної промисловості(харчова, легка промисловість, машинобудування, будівництво, виготовлення меблів тощо), креативної індустрії (мода, дизайн) та інших галузей з експортним та інноваційним потенціалом. Загалом було отримано 190 заявок від українських компаній, що, попри виклики часу, прагнуть розвивати бізнес та сприяти масштабуванню українського підприємництва. Після експертної оцінки та онлайн-інтерв'ю було обрано 12 учасників проєкту.

Ці підприємства отримали грант до 40 000 євро кожен, а також мали доступ до групових та індивідуальних консультацій від експертів, нетворкінг-сесій та інших корисних активностей, що дозволили визначити й подолати бар'єри на шляху до розвитку та масштабування.

Приклади успішної реалізації гранту МСП: як українські бізнеси утримали свої позиції на європейському ринку, налагодили співпрацю з міжнародними партнерами та відкрили новий експортний напрям за допомогою програми EU4Business.

«До моменту отримання гранту наш польський напрям експорту фактично опинився на межі закриття»

Микола Портний, комплаєнс-офіцер компанії Logic Power

Микола Портний розповідає, що причин для цього було декілька: недостатність ресурсів для адаптації продукції до вимог ринку ЄС, брак маркетингової підтримки та труднощі в комунікації з потенційними партнерами. Через це обсяги продажів у Польщі поступово знижувалися, і компанія була змушена розглядати можливість скорочення активності в цьому напрям.

GOODEVAS. Компанія виробляє екологічні меблі для спорту та розвитку дітей, дитячі ліжка та інші товари з деревини. Свою місію GOODEVAS бачить у створення середовища, яке сприяє як фізичному, так і психологічному розвитку дітей.

У процесі виробничої діяльності компанія зіткнулася з проблемою утилізації значної кількості вторсировини, переважно паперової. Команда шукала ефективне рішення, оскільки просте спалювання відходів у котлі виявилося енергетично неефективним, а знайти охочих забрати цю сировину було складно.

Вирішити цю проблему вдалося завдяки грантовій програмі. Завдяки підтримці ЄС та уряду Німеччини компанія інвестувала в спеціальну виробничу лінію, яка дозволила перетворювати наявну вторсировину та домішки інших матеріалів на твердопаливні брикети. Більшу частину виготовлених брикетів компанія використовує для власних потреб.

Також команда GOODEVAS відвідала велику міжнародну виставку дитячих товарів Babini в Мюнхені, завдяки якій отримала цінні контакти та нові замовлення своєї продукції. Підготуватися до успішного проведення виставки команді допомогли експертні консультації в межах грантової програми.